niedziela, 29 marca 2009

Humus Homos Homous

Jak ja lubię humus. Dawniej, będąc w Polsce chadzałem do Cafe Brama, gdzie poznałem i rozkoszowałem się humusem. Raz poznawszy jego smak, mam nadzieje staniesz się jego wielbicielem, a może nawet Tajemniczym Adoratorem.

500 g cieciorki vel ciecierzycy, może być z puszki, choć pełnię szczęścia osiąga się ze świeżej.
3 ząbki czosnku
oliwa - ilość zależy od tego jaka konsystencja Ci będzie odpowiadała, generalnie dosyć dużo 100-200 ml
pasta Tahini - do kupienia w sklepach z orientalną żywnością oraz w niektórych sklepach np. Bomi
sól
1 cytryna

Cieciorkę namocz 24 godziny przed gotowaniem. Namoczoną gotuj w osolonej wodzie do miękkości a nawet jeszcze odrobinę dłużej. Po ugotowaniu odcedź i sprawdź czy nie ma w niej robali. Z mojej niestety musiałem eksmitować paru chłopaków. W sumie możesz zrobić to przed gotowaniem, ale pozbędziesz się dreszczyku emocji :)
Odcedzoną cieciorkę miksuj lub rozgnieć (mikser został w Polsce) dodając czosnek, sól, 2 łyżki stołowe tahini oraz oliwę. Powinieneś otrzymać konsystencję pasty.

Humus możesz podawać w miseczce z ćwiartką cytryny jako samodzielną przekąskę, bardzo dobrze smakuje z pieczywem. Ostatnio dodałem trochę humusowej pasty do sałatki greckiej i to był bardzo trafny ruch. Smakowało wybornie. Próbowałem też z naleśnikami, ale wyszło bez kontrastu.

Przepis dedykuję Leszczowi, który wielkim miłośnikiem Humusu jest.

3 komentarze:

  1. Przepis sprawdzony. Bardzo dobre 5 albo nawet 6 ! Chociaż nie jestem przekonany czy ilość czosnku jest zgodna z normami europejskimi.

    OdpowiedzUsuń
  2. W trosce o wiadome problemy dotyczące spożywania czosnku, jego ilość starannie dobrałem w oparciu o PN-ISO 14064-1:2008

    OdpowiedzUsuń
  3. Powinniście spróbować homousu spożywanego z surową marchewką. Mniami.

    OdpowiedzUsuń